sobota 25. prosince 2010

Dejte jim důvěru

Koncept kontinua uvádí, jak předcházet tomu, abyste se musely o své děti bát, že se jim něco stane.
Jednodušejim dejte důvěru, že se jim nic nestane.
Uvádí příklady dětí indiánských matek, které si (ty děti) neustále hrají vedle žhavého ohniště, u divoké řeky...nic se jim nestane, protože to jejich matky nenapadne, že by mohlo. Naproti tomu, pokud budete šílet, že se dítě může utopit, hlídáte ho 24 hodin denně a držíte v dostatečné vzdálenosti od vody...pak se utopí ve lžičce vody v momentě, kdy si zavazujte tkaničky.
Na Štědrý jsme tedy dětem dali důvěru. A prskavky do ruky.
Výsledek - spálený vánoční ubrus (Míša) a popálená levá dlaň a prsty (Anetka).

Pak jim dejte důvěru...

1 komentář:

  1. Ahoj Papu.
    Dávám svému dítěti důvěru, co se narodil. Když to shrnu, tak se to vyplatilo, že se z něj stal samostatný seběvedomí klučík. Bohužel, pro mne to nemá jen samá pozitíva:-)
    Moje matka prohlásila, že jsem lenivá (když jsem za batoletem nehodlala celé dny lítat, stát, přidržovat, tahat ho od plné zahradní vany...) a můj muž mne má za nezodpovědnou (když vidí, že se vůbec nepotím hrůzou a pustím kluka na kole lesní cestou dolů z hradu).
    a) klukovi to prospělo
    b) moje pověst utrpěla
    c) je mi to fuk :-D

    OdpovědětVymazat